Maya’nın Tören Alanı Sanatla Doldu, Ortaokul “Sanat” Temalı Sergimiz Açıldı

Maya Okullarının öncü uygulamalarından biri olan tematik yaklaşım, farklı disiplinleri bir tema ya da konu etrafında ilişkilendirilerek kavramları bir bütünün içinde ele alır. Böyle bir yaklaşım sonunda, öğrenciler değişik bakış açılarıyla çeşitli disiplinler arasında daha derin ilişki kurmayı öğrenirler. Tema merkezli öğretimde, öğrenciler kendi öğrenme stilleriyle çalışmaya yönlendirilirler. Böylece, öğrencilerin kendi ilgilerini çeken konuları araştırmaları ve ekip çalışması yapmaları için fırsatlar sağlanmış olur. Özel İncek Maya Okullarında tematik öğrenme yaklaşımıyla amacımız kazanımların pekiştirilmesini, önceki öğrenme temellerinin üzerine yenilerinin eklenmesini ve öğrencimizin ihtiyaçlarına, yeteneklerine ve gelişim düzeylerine uygun içerik belirlenmesi ve bunun uygulanmasını sağlamaktır. Bu hedefle çıkılan yolda, Özel İncek Maya Ortaokulunda 2015-2016 Eğitim Öğretim yılı başında ders kazanımları ile ilişkilendirerek belirlenen “sanat” teması kapsamında yapılan çalışmalar 27.11.2015 Cuma günü tonoz (tören)alanı ana sınıfları giriş kapısı önünde sergilenmeye başlandı. Tematik öğrenme modeli öğrencimizin bireysel özelliklerini ön planda tutmaya çalıştığı için bir konuyu, tüm etkinlikler içerisinde vermeye çalışmaktadır. Bu etkinliklerden birisi öğrencimizin mutlaka ilgi alanına giriyor olduğundan ve ilgili konuyu o etkinlikle öğrenebilmesine neden olan çalışmaları ortaokul öğrencilerimizin sanat teması kapsamındaki okulumuzu donatan, süsleyen ürünleri ile görebilmekteyiz.

Tema kapsamında Türkçe dersi içeriklerinde “sanat” konulu metinler okunup işlenmiş, dilbilgisel bağlantılar çalışılmış, metinlere ait hikaye haritaları oluşturulmuştur. Görsel Sanatlar dersi kapsamında “origami sanatı” tüm detaylarıyla işlenmiş, sanatın doğuşu, tarihi üzerinden yola çıkarak üç boyutlu sanatsal ürünler ortaya konulmuştur. Beden Eğitimi dersinde sanatın sporla olan uyumu, bale, senkronize yüzme, su balesi sporlarıyla işlenmiş; bunlara ait kinestetik ve kural çalışmaları yapılmıştır. Almanca-İspanyolca derslerinde iki kültürün sanata verdiği değer, sanatsal süreçleri içeren mimari ve hikaye çalışmaları yapılmıştır. Üç boyutlu ev modelleri öğrencilerimiz tarafından hayal güçleriyle süslenip sergilenmiştir. Bilgisayar dersi içeriklerinde sanat dallarından ikisi olan sinema ve müzikte kullanılan teknolojilerden örnekler yer almıştır. Film, animasyon yapımında kullanılan müziksel teknolojik programlar üzerine çalışılmıştır. Müzik dersinde öğrencilerimizin çaldıkları enstrümanların sanatla bağlantısı, virtüözlerin yaşamları, bestecilik yanları ve albümleri üzerinde durulmuştur. Sosyal Bilgiler dersinde Anadolu Uygarlıklarının sanat anlayışları ile ilgili kilden eşyalar, cam boyama çalışmaları yapıldı. Ünitelerden biri olan iletişimin bir sanat olduğu ve kullanılan yöntemlerin de bir sanatçının tuvalinde kullandığı renkler gibi olması gerektiği üzerinde duruldu. Gölge oyunundan yola çıkarak Hacivat ve Karagöz’ün iletişim süreçleri incelendi. Matematik dersinde örüntülerle ilginç sanatsal tasarımlar yapıldı. İmkansız üçgen ile sanatsal bakış açısı, algısal illüzyon konuları çalışıldı. İngilizce dersinde sanat dergisi oluşturan öğrencilerimiz, fotoğraf sanatının detaylarını da Amerikalı ve İngiliz fotoğraf sanatçılarını araştırarak öğrenmişlerdir.

Tematik yaklaşımın en güzel ürünlerini örnekleyen bu sergiyle bir öğrenme fırsatı olan okul koridorlarımızı zenginleştiren tüm öğrencilerimize ve emeklerinden dolayı tüm öğretmenlerimize teşekkür ederiz.

28
Kas
2015