İncek Maya 3. Ve 4. Sınıf Öğrencilerimiz “Su” Temasında Harikalar Yarattı

Maya Okullarının öncü uygulamalarından biri olan tematik yaklaşım, farklı disiplinleri bir tema ya da konu etrafında ilişkilendirilerek kavramları bir bütünün içinde ele alır. Böyle bir yaklaşım sonunda, öğrenciler değişik bakış açılarıyla çeşitli disiplinler arasında daha derin ilişki kurmayı öğrenirler. Tema merkezli öğretimde, öğrenciler kendi öğrenme stilleriyle çalışmaya yönlendirilirler. Böylece, öğrencilerin kendi ilgilerini çeken konuları araştırmaları ve ekip çalışması yapmaları için fırsatlar sağlanmış olur. Özel İncek Maya Okullarında tematik öğrenme yaklaşımıyla amacımız kazanımların pekiştirilmesini, önceki öğrenme temellerinin üzerine yenilerinin eklenmesini ve öğrencimizin ihtiyaçlarına, yeteneklerine ve gelişim düzeylerine uygun içerik belirlenmesi ve bunun uygulanmasını sağlamaktır. Bu hedefle çıkılan yolda, Özel İncek Maya İlkokulu 3. Ve 4 sınıflar 2015-2016 Eğitim Öğretim yılı başında ders kazanımları ile ilişkilendirerek belirlenen “su” teması kapsamında yapılan çalışmalar 25.12.2015 Cuma günü tonoz (tören)alanı giriş kapısı önünde sergilenmeye başlandı. Yapılan tema etkinliklerden birisi öğrencimizin mutlaka ilgi alanına giriyor olduğundan ve ilgili konuyu o etkinlikle öğrenebilmesine neden olan çalışmaları 3. Ve 4. sınıf öğrencilerimizin su teması kapsamındaki okulumuzu donatan, süsleyen ürünleri ile görebilmekteyiz.

Tema kapsamında Türkçe dersi içeriklerinde “su” konulu hikayeler okunup işlenmiş, dilbilgisel bağlantılar (sudan üretilen türemiş kelimeler, yapım eki çalışmaları) çalışılmış, suyla ilgili atasözleri ve deyimler sözlüğü oluşturulmuştur. Matematik dersi içeriklerinde su doku çalışmaları yapılmış, havuz problemleri çözülmüş, Sosyal Bilgiler dersiyle ortak kazanım olan yönler konusuyla disiplinler arası bir yaklaşım uygulanarak su kaynaklarına yönelik yer-yön bulma problemleri işlenmiştir. Sosyal Bilgiler dersi içeriklerinde, su döngüsü detaylı çalışılmış ve üç boyutlu hale getirilmiş, dünyamız ve su konusu kapsamlı çalışılmış, yapay ve doğal unsurlar konusunda içeriği geniş etkinlikler yapılmış, Türkiye’deki göller, ırmaklar ve akarsular hakkında çalışmalar yapılmıştır. Fen Bilimleri dersinde, insan vücudunda su, suyun önemi, havada-karada-denizde yaşayan canlılar konuları merakla ve yeni öğrenmelerle çalışılmıştır. Görsel Sanatlar dersi kapsamında “Ebru sanatı” tüm detaylarıyla işlenmiş, sanatın doğuşu, tarihi üzerinden yola çıkarak sanatsal ürünler ortaya konulmuştur. Beden Eğitimi dersinde su sporları üzerinde durulmuş, yüzme, su balesi, su kayağı gibi su sporları incelenmiştir. Bu sporlara ait kurallar tanıtılmıştır. Müzik dersinde öğrencilerimizin suyu kullanarak meydana gelen ezgileri, melodileri dinledikleri ve sonrasında kendileri tarafından bu melodileri ortaya çıkartma çalışmaları yapılmıştır. Drama dersinde su damlacıklarının hikayelerini hayal güçlerine dayanarak kurgulayıp kendi drama oyunlarını gerçekleştirmişlerdir.

Tematik yaklaşımın en güzel ürünlerini örnekleyen bu sergiyle bir öğrenme fırsatı olan okul koridorlarımızı zenginleştiren tüm öğrencilerimize ve emeklerinden dolayı tüm öğretmenlerimize teşekkür ederiz.

29
Ara
2015