Sayıları Tanıyor ve Oyunlarla Sayıyoruz

 

Maya Okulları Oran Yerleşkesi anasınıfı öğrencileri Matematik dersi ikinci dönem çalışmaları kapsamında ileriye/geriye doğru birer birer ritmik sayma, saydığı nesnelerin kaç tane olduğunu söyleme ve 10’a kadar olan sayılar içerisinde bir sayıdan önce ve sonra gelen sayıyı tanıma kazanımlarına yönelik uygulamalar gerçekleştirdiler.

1’den 100’e kadar ritmik sayma, 20’den geriye ritmik sayma ve 10’ar 10’ar 100’e kadar ritmik sayma becerilerini desteklemeye yönelik hedef alınan uygulama süreci kapsamında çocuklarımız, her hafta evlerinden getirdikleri malzemeleri birer birer sayarak ritmik sayma çalışmaları gerçekleştirdiler. Yapılan uygulamaları içselleştirmek ve kalıcı öğrenmeyi sağlamak amacıyla tombala, rakamlı mandallarla ipe çamaşır asma, 10’ar 10’ar sayarken söylenen sayıların üzerinden ip geçirme, üzerinde 1’den başlayarak sayılar yazan yaprakları boyayarak ağaçlara sırasıyla yaprak takma, 20’ye kadar rakamın yazılı olduğu nilüfer yapraklarının üzerinden kurbağa zıplatarak sayma, 100. Sayı kutlamaları vb. oyun ve aktiviteler yaptılar.

Çocuklarımız, uygulanan etkinlikleri kazanımlara hizmet eden nokta birleştirme, numaralara göre figür boyama, puzzlle oluşturma vb. çalışma sayfaları ve sanat etkinlikleriyle pekiştirdiler.

04
May
2016