Meyvelerin Dünyası’na Yolculuk

İncek Maya İlkokulunda eğitim öğretim yılı başında ders kazanımları ile ilişkilendirerek belirlenen “meyveler” teması kapsamında yapılan çalışmalar 06.05.2016 Cuma günü tonoz(tören) alanında sergilendi. Farklı disiplinlerin bir tema ya da konu etrafında ilişkilendirilerek kavramların bir bütün içinde ele alındığı tematik yaklaşım çalışmaları okul öncesi öğrencilerimizin “Meyveler” teması kapsamındaki ürünleri ile okulumuzu donattı.

Tema kapsamında Türkçe dersi içeriklerinde meyvelerin yaşantımızdaki anlamlarına ilişkin farkındalık çalışmaları yapılmış,meyveleri anlatan hikaye kitaplarından yararlanılarak hikaye dinleme, anlatma ve dramatizasyon etkinliklerine yer verilmiştir. Meyvelerin başlangıç ve son seslerine dikkat çekilerek sesleri tanıma ve ayırt etme etkinliklerine yer verilmiştir. Matematik dersi içeriklerinde meyve eşleştirme, meyvelere göre gruplama yapma, meyvelere uygun olarak sıralama ve örüntü tamamlama ve oluşturma etkinliklerine yer verilmiştir. Farklı plastik meyveler kullanılarak, ritmik sayma becerisine ve sayılar arasındaki ilişkinin anlamlandırılması etkinliklerine yer verilmiştir. Fen Doğa Etkinlikleri dersi içeriklerinde meyvelerin doğadakiyetiştiği yerler gözlemlenmiş, ağaçta ve yerde yetişen meyveler sınıflandırılmış, meyvelerden meyve salatası yapılarak tatlarına, kokularına, renklerine, dokularınabakılmıştır. Mevsimlerine göre meyvelerdeki değişimlerle ilgili sohbet edilmiş, meyvelerin oluşum döngüsü oluşturulmuştur ve mandalina ağacının yetiştirilmesi aşamasına şahit olunmuştur. İlgili deneylerin sonunda sanat etkinliklerine yer verilerek öğrenmenin kalıcılığı yaratıcılıkla pekiştirilmiştir. Dikkat Çalışmaları dersi içeriklerinde renkli ve karışık düzlemlerde ayırt etme becerisine yönelik etkinlikler yapılmış, meyvelerin yarılarını tamamlama, meyvelerin aynısını bulma, meyvelerden puzzle tamamlama çalışmalarına yer verilmiştir. Görsel Sanatlar dersi içeriklerinde çocuklarımıza ressam Arcimboldo’nunmeyveli yüz resimleri yaptırılmıştır. Drama dersi içeriklerinde meyve temalı doğaçlamalar yapılmış, çocuklara çeşitli meyveler verilerek canlandırmaları istenmiştir. İngilizce dersi içeriklerinde meyvelerin isimleri,meyve ve renk eşleştirmeleri yapılmıştır. Ağaçta ve yerde yetişen meyvelerin isimlerine  yönelik dil çalışmaları gerçekleştirilmiştir.

Tematik yaklaşımın en güzel ürünlerini örnekleyen bu sergiyle bir öğrenme fırsatı bulan ve okul koridorlarımızı zenginleştiren tüm öğrencilerimize ve emeklerinden dolayı tüm öğretmenlerimize teşekkür ederiz.AŞ’a ve minik elleri ile harika ürünler ortaya koyan ‘‘Çekirdeklerimize’’ teşekkür ederiz.

 

13
May
2016